Sık Sorulan Sorular


1. Genel


1.1 Bu web sitesi ne yapıyor?

www.iban.com ödeme ayrıntılarını ve özellikle Uluslararası Banka Hesap Numaralarını doğrulamak için çevrimiçi bir platform sunar.
Hizmetimizin temel işlevlerinden bazıları şunlardır:

- IBAN'ın GEÇERLİ olup olmadığını kontrol etme (basamak kontrolü algoritmaları kullanarak)
- Bir IBAN'dan banka bilgilerini tanımlama
- IBAN'dan BIC kodlarını tanımlama
- Geçerlilik için yerel banka kodunu ve hesap numaralarını kontrol etme
- IBAN'ı yerel hesap numarası ve banka kodundan hesaplama

1.2 Bu hizmetten kimler yararlanabilir?

Banka ödemelerini işleyen, yerel veya uluslararası her işletme hizmetlerimizi yararlı bulabilir.
İşletmeler, ödemeleri işleme koymadan önce IBAN gibi ödeme detaylarını doğrulayarak, başarısız banka havale işlemlerinde zaman gecikmelerinden ve ekstra vergilerden tasarruf sağlar.

1.3 Bu servis ücretsiz mi?

Sitemiz ücretsiz bir demo IBAN doğrulama ve hesaplama sayfalarına sahiptir.
Bununla birlikte ücretsiz demo, hizmetlerimizi kötüye kullanımdan korumak için sınırlandırılmıştır.
Ücretsiz sorgulama haklarınızı doldurduğunuzda, lisans sayfamızdan
sınırsız bir plan satın alabilirsiniz.
1.4 IBAN doğrulama neden ülkem için çalışmıyor?

Tüm ülkeler IBAN sistemini entegre etmedi, ülkeniz desteklemiyor olabilir.
Ancak, lütfen bize bildirin, böylece sizin için daha fazla ayrıntı araştırabilir ve bunu size iletebiliriz.
Desteklenen ülkeleri IBAN Yapısı sayfasında
görebilirsiniz.
1.5 Ne kadar güvenilir?

Basamak kontrolü algoritmaları, yazım hatalarını tespit etmenin ve bir IBAN'ın bütünlüğünü doğrulamanın son derece kesin bir yoludur.
Banka kodu veritabanı araması, yapısı ve biçimlendirme kontrolü gibi ek doğrulama katmanları gerçekleştirerek hata olasılığını en aza indiririz.
Banka kodu veritabanımız birden fazla resmi kaynaktan (merkez bankaları, finansal kurumlar, düzenleyici kurumlar vb.) derlenmiştir ve düzenli olarak güncellenmektedir.

2. Teknik


2.1 Bir API'niz var m??

Evet, tüm hizmetlerimiz için API erişimi sağlıyoruz.
Dökümanlar? geliştiriciler bölümümüzde bulabilirsiniz.

2.2 Toplu doğrulama işleviniz var mı?

Evet, üyelerimiz için toplu IBAN doğrulama arayüzü sağlıyoruz.
Sistem, IBAN'ların bir listesini alır ve sonuçları sayfadaki veya indirilebilir CSV / Excel dosyasındaki CSV’de sunar.

2.3 API REST veya SOAP tabanlı mı?

IBAN doğrulama servisi için hem SOAP hem de REST API uç noktaları sunuyoruz.
API'nın içinde daha ayrıntılı inceleme için lütfen geliştiriciler bölümümüze bakın.

2.4 Saniyede kaç sorgulama yapabiliriz?

Sistemimizi saniyede 10 sorgulamaya kadar sorunsuz olarak test ettik.
Bununla birlikte, daha büyük işlemler için (binlerce doğrulama), müşteri alanında toplu IBAN doğrulama aracını kullanmanızı öneririz.
En az miktarda kaynakla yüksek rakamlarla tek bir işlem gerçekleştirmek üzerine tasarlanmıştır.

2.5 BIC / SWIFT kodunu IBAN'dan hizmetinizle alabilir miyiz?

Evet, veri tabanımız desteklenen ülkelerin ve bankalarının çoğunun BIC kodlarını içerir.
API’miz ve manuel aramamız, varsa bu bilgiyi sağlar.


2.6 Satın almadan önce servisi test edebilir miyim?

Evet, Kayıt Sayfamızdan ücretsiz bir deneme hesabı isteyebilirsiniz.
Deneme hesabında, API ve manuel arayüzleri test etmeniz için 100 ücretsiz sorgulama bulunur.
Deneme hesabı bir ay süreyle geçerlidir.


3. Lisans


3.1 Hizmetlerinize erişimi nasıl satın alabilirim?

Sipariş bölümümüzden uygun bir plan ve servis seçebilirsiniz.

3.2 Hangi ödeme yöntemlerini kabul ediyorsunuz?

Ödeme sağlayıcımız (Avangate) çok çeşitli ödeme yöntemlerini desteklemektedir. Kredi Kartı, Banka Havalesi, PayPal ve diğerleri üzerinden ödeme yapabilirsiniz.

3.3 Servisleriniz hakkında daha fazla bilgi almak için konuşabileceğim biri var mı?

Evet, satış ekibimiz Pazartesi'den Cuma'ya 9:00-17:00 saatleri arasında aranabilir.

3.4 Üyelik planlarının süresi dolar m??

Evet, bütün planlarımız bir yıllık üyelik içerir.
Hizmetleriniz, planınızı satın aldıktan tam olarak 12 ay sonra sona erecektir.

3.5 Hizmet süresi dolduktan sonra kullanılmayan sorgulama haklarımı kaybedecek miyim?

Evet, sorgulamalar satın alındıktan sonra 12 ay boyunca kullanılabilir. Hesabınızdaki tüm sorgulama hakları son kullanma tarihinden sonra iptal edilir.

4. Hesap Desteği


4.1 Destek Birimine nasıl başvurabilirim?

Müşteri Alanınızdan bir destek talebi gönderebilirsiniz.

4.2 Başvuruma ne kadar çabuk cevap alacağım?

Destek Birimimiz Pazartesi - Cuma günleri 09:00 - 17:00 saatleri arasında çalışıyor.
Mesai saatlerinde genellikle bir saat içinde size geri dönüş yapabiliriz.

Çalışma saatleri dışında cevap gecikebilir.

4.3 Profil bilgilerimi güncelleyebilir miyim?

Evet, müşteri alanınızdaki -> Hesabım bölümünde hesabınızın iletişim bilgilerini değiştirebilirsiniz.

4.4 şifremi değiştirebilir miyim?

Evet, şifrenizi Müşteri Alanınız -> Hesabım bölümünden kolayca değiştirebilirsiniz.

4.5 Kullanıcı adımı değiştirebilir miyim?

Hayır, kullanıcı adınız Müşteri Alanınızdan değiştirilemez.